|
|
|
|
|
|
|
Cestovanie : Ako najlacnejšie cestovať po Austrálii (prehľad)
|
|
|
Apropos : Prečo sa Ježiš Kristus nenarodil v Austrálii? Pretože nájsť troch múdrych mužov v Austrálii by bolo ovela ťažšie ako jednu pannu.
[ 8 / 36 ]
|
|
|
|
|
|
|
|
Cestovanie po Austrálii – ako to vychádza finančne
Cestovanie po Austrálii je diametrálne odlišné od cestovania po Európe. Nemá nič spoločné s dovolenkami trávenými pri Jadrane, v Španielsku či pri Balatone – tak ako si to predstavuje väčšina európskych rodičov :-)) Pointa je niekde inde.
Na rozdiel od preľudnenej Európy, austrálske územie je z prevažnej časti neobývane. Na rozdiel od preindustrializovanej Európy veľmi zriedka natrafíte i v tých najrozvinutejších oblastiach austrálskych štátov na siluety industriálnych komplexov a už určite nie na siluety do neba čmudiacich komínov. Austrália je čistá. Dokonca i v Mount Isa , čo je queenslandská metropola ťažkého priemyslu na okraji púšte, sme nikde nevideli popolčekové usadeniny, čmudiace komíny, či nezmyselne ignorované skládky priemyselných zvyškov. S uvedenými dvoma základnými rozdielmi - populačný a industriálny faktor - nepriamo súvisí tretia dimenzia: príroda. V mnohých príspevkoch podčiarkujem túto skutočnosť, a musím ju podčiarknuť opäť: austrálska príroda je jedným zo základných motívov pre cestovanie po kontinente.
Z uvedeného vyplýva, že Austráliu nemôžete precestovať tak, ako by ste mohli precestovať Európu. Musíte počítať s tým, že že je tu obrovské množstvo krásnych prírodných zákutí, aké v Európe nenájdete, avšak vzdialenosti medzi nimi môžu byť obrovské. Austráliu neprecestujete bez možnosti značných vzdialenostných presunov v čo najkratšom čase a dostatočnom pohodlí. Inak by sa cestovanie po Austrálii stalo nie pôžitkom, ale utrpením, alebo plytvaním časom. Toto je bod, ktorý sa ťažko vysvetľuje niekomu, kto v Austrálii nebol – môj otec raz ironicky podotkol, že “aké to môže byť cestovanie, keď denne sedíte v aute, aby ste urobili 500 kilometrov”. Nuž, treba to vyskúšať.
Cestovat po Australii môžete troma spôsobmi. Sú to tieto štyri:
Čo konkrétne ktorý prepravný módus obnáša, jeho finančné zaťaženie, výhody, či nevýhody – to nájdete v príslušných článkoch. Tu je záverečné prehľadné zhrnutie:
Faktor |
Stop |
Bus/vlak (agentúra) |
Vlastné auto |
Časová viazanosť |
Nie |
Áno |
Nie |
Teritoriálna viazanosť |
Viac nie, ako áno |
Áno |
Nie |
Riziko hraničnej (nebezpečnej) situácie |
70% |
30% |
20% |
Kvalita spoznávania krajiny |
100% |
70% |
70% |
Priemerné náklady ubytovania* |
500-600,- |
500-600,- |
160-200,- |
Priemerné náklady na stravu* |
300-400,- |
300-400,- |
Do 150,- |
Priemerné náklady na palivo / cestovné lístky (predpoklad 8.000 km trás)* |
Spolupodielnictvo
cca do 200,- |
Veľmi variabilná položka, závisí od druhu cestovného lístka, 250 – 600,- |
800,- |
Návštevy pozoruhodností, výlety a ostatné poplatky |
300,- |
300,- |
300,- |
Vreckové* |
150,- |
150,- |
150,- |
Celkové náklady na 1 osobu na 1 mesiac (pri 8.000 km trás) – model osamoteného cestovateľa |
Cca 1.500,- |
Cca 1800-2000,- |
Cca 2.200,-
(osamotený cestovateľ si sám kupuje alebo prenajíma auto na 1 mesiac) |
Celkové náklady na 1 osobu/1 mesiac pri cestovaní v v skupine 4 ľudí 2 mesiace (14.000 km trás) |
Bezpredmetné, takéto veci sa neoplatia, stopujú max. 2 ľudia (najčastejšie chalan+baba, občas sám chalan, resp. 2 x chalan) |
Do 1.700,-
(odpadá cena dlhodobo platných cestovaných lístkov) |
Cca 800-900,-
(skupinka 4 ľudí spoločne delí náklady, minimalizuje náklady za ubytovanie, stravu a transport) |
* kalkulované pre jedného cestovateľa na 30 dní cestovania
Uvedené kalkulované modely nechápte ako konečné náklady – otázka nákladov pri cestovaní je veľmi variabilná, a každý cestovateľ vám asi povie trochu odlišný názor. Suma 800,- AUD je však suma overená našou skúsenosťou.
|
|
|
|
Príbehy z toho istého obdobia... |
|
|
|
Fotografie súvisiace s týmto príbehom... (Žiadne podobné fotografie sa v databáze nenachádzajú..)
|
|
|
|
|
|
Start
| Sydney
|
Cesta okolo Australie | Australia prakticky
|
Singapúr |
Fotogaléria |
Linky
|
Synet.sk
|
|
|
© XLubo
2003 |
|
|
|
|
|